zondag 24 juni 2012

Weekend

Een weekend is er om uit te rusten, zeggen ze.
Dit weekend was dat niet.
Het begon op vrijdag. Omdat het mijn verjaardag was had ik een halve verlofdag opgenomen. Gelukkig had mijn man alle verjaardagsboodschapoen al gedaan.
Mijn moeder werd om 13:30 uur afgezet door de taxi. Ze wilde graag even naar het winkelcentrum om een cadeautje te kopen. En om schoenen te kopen. De schoenen is niet gelukt, het cadeautje wel. 5 aan elkaar gesmolten flesjes met bloementjes er in.



Toen we net thuis waren, de koffie gezet en het gebak opgediend kwam dochter met de kleinkinderen. Even later zoon en schoondochter met hun kinderen en ook schoonzoon. Allemaal willen ze ook graag mee eten.
Gelukkig zit er een chinees restaurant om de hoek en dat lusten ze allemaal. Ondertussen is omaoma (zo noemen de kleintjes hun overgrootmoeder) weer door de taxi opgehaald.

Na het eten komt ook de rest van het bezoek dat duurt tot in de kleine uurtjes.
(Waarom vergeet ik altijd foto's te maken?)
De volgende ochtend moeten we vroeg de weekboodschappen doen omdat zoon met familie op de lunch komt. De kleinzonen blijven meteen logeren omdat de ouders een paar feesten hebben die avond.
Terwijl de jongste zijn middagslaapje doet gaat oma met de oudste naar de speeltuin. Het is lekker weer, dus het is er druk. 's-Avonds na het eten gaan we nog even naar de kinderboerderij annex speltuin. Daar is het minder druk en de kinderen vermaken zich opperbest.





De volgende ochtend zijn ze weer vroeg wakker. Het regent, dus buiten spelen zit er vandaag niet in. Dan maar iets verzinnen wat ze binnen kunnen doen.

Ze worden rond 12:00 uur weer opgehaald.
Ik ook, maar dan door de dochter, om mee te gaan naar Miss Saigon, een musical. We hebben goede plaatsen.




Een fijne afsluiting van een druk bezet weekend. Lekker toch!

Geen opmerkingen: