donderdag 8 november 2012

Op stap met ma

Vandaag is volgepland net allerlei activiteiten met ma.
Eerst een kopje koffie om wakker te worden.
Helaas zijn d koffiepads op en gewone koffie vind ik 's-morgens minder lekker. Maar allee, beter iets dan niets.

De eerste stop is bij een benzinepompstation. De tank volmaken en op weg naar ma. Een goede 50 kilometer verderop.



De parkeerplaats is overvol, dus dat wordt parkeren aan de overkant in een straat.
Nadat ma haar tanden heeft gepoetst gaan we op weg naar de eerste afspraak.
Deze is in een tandartsenpraktijk zo'n 20 kilometer van haar appartement af, in een dorp.
Ze maken daar gebruik van de nieuwste technieken en hebben alle disciplines in eigen huis.
Laserbehandelingen voor tandvlees, implantologie, orthodontie, protheses en natuurlijk tandzorg.
Als het wat dichter bij huis was zou ik er ook graag klant worden!




En ze hebben er een grote wachtkamer met goeie koffie!
Het gaat er allemaal heel ontspannen aan toe.
De controle is achter de rug en een nieuwe afspraak gemaakt voor over een half jaar.

Op naar de volgende stop.

Ma heeft nog wat shirts nodig met lange mouwen. Dus op naar een winkelcentrum.
Het valt op dat er weinig klanten en veel verkoopsters zijn.
Dus ik heb er 2 aan het werk gezet.
Zij gaan op zoek naar shirts in de juiste maat, zonder wol en niet te ver open aan de hals.
Ma hoeft ze alleen maar te passen. Dat is al inspannend genoeg!
We hebben er al snel 2 die goed staan en door onze keuring komen.
De verkoopsters brengen de spullen naar de kassa, ma rust even uit onder het genot van een kopje koffie en ik neus nog even rond in de winkel.




Na betaald te hebben gaan we weer op weg. Oh ja, ik heb van ma een leuk jasje gekregen, een van blauw nepleer. Mijn dank is groot.
Nu gaan we eerst lunchen bij La Place.
Ma een saucijzenbroodje met koffie en ik een broodje kruidenkaas met thee.





Weer uitgerust gaan we op weg naar de volgende afspraak.
De orthopedisch schoenmaker.
Ik heb me vergist in de straatnaam. Na een telefoontje naar mijn dochter om even het juiste adres op te zoeken gaan we naar het goede adres. Dit blijkt heel dicht bij het centrum te zijn. Dat hadden we ook te voet kunnen doen!

Bij de winkel krijgen we een kop thee.
Daarna is het meten en lopen op blote voeten en meten en afdrukken maken en veel vragen beantwoorden enzovoort.




Het blijkt dat ma een been heeft wat ietsje korter is dan het andere. Daardoor loopt ze met ee ene voet naar buiten gedraaid, waardoor ze pijn krijgt in haar knie. Dit kan veroorzaakt zijn door de heupoperatie van een paar jaar geleden.
Nu worden er eerst doorzichtige plastic schoenen gemaakt. Deze moeten over 3 weken klaar zijn. Als ma ze dan komt passen, kunnen ze precies zien waar ze nog knellen of te wijd zijn. De schoenen die ze nu aanheeft zijn te smal. Dit was duidelijk te zien als je weet hoe je dit moet controleren. De "meetmeneer" heeft dit laten zien.
Als alles goed zit kunnen de schoenen gemaakt worden en mag ma een leersoort en kleur uitkiezen.
De sluiting wordt klittenband. De hak iets hoger dan plat. Aan alle wensen, in het redelijke, wordt gehoor gegeven.




Ma kan de volgende keer met de taxi, ze zorgen daar dat er voor de terugrit ook een taxi gebeld wordt. Van service gesproken!

Hierna nog boodschappen doen bij de supermarkt. En dan terug naar het appartement.
Boodschappen opruimen, iets drinken en dan is het mooi geweest voor vandaag. Het is vermoeiend geweest maar gezellig. Weer helemaal bijgepraat over van alles en nog wat.
Ma gast rusten en ik op weg naar huis.

Geen opmerkingen: