zondag 30 maart 2014

Zwemdiploma

Heel lang geleden ben ik onder zwemles geweest, samen met mijn oudste broer.
Wij moesten 's-morgens vroeg op de fiets naar de andere kant van onze woonplaats fietsen.
Daar lag het openlucht zwembad.
Het water kwam rechtstreeks uit de Maas.
De vissen zwommen tussen je benen door.
Het water was donkergroen.
Of ik mijn diploma gehaald heb?
Ik heb het papiertje om het te bewijzen nooit gezien.
Mijn man heeft het op later leeftijd gehaald, tijdens zijn opleiding voor de Post.
Onze zoon tijdens het schoolzwemmen op de basisschool.
Onze dochter niet. Of wel?
Zij moest toen ze 2 jaar oud was verplicht gaan zwemmen omdat haar beentjes niet helemaal recht waren.
Het was zwemmen of een jaar lang een gipsbroek.
Ze heeft er na dat jaar rechtere benen en een hekel aan zwemmen aan overgehouden.
Of zij ook bij het schoolzwemmen gaar diploma heeft gehaald weet ik niet meer.
Vandaag was onze oudste kleinzoon aan de beurt om het diploma in de wacht te slepen.
De familie mocht konen kijken.
Tegenwoordig zijn er binnenbaden met schoon helder water.
Het is er wel warm binnen.





Thijs is de 4e van links.
Als eerste staat er gekleed zwemmen op het programma.




Hij moet al meteen in de 1e ronde, 2e van links.
Ook watertrappelen, schoolslag, rugslag, borstcrawl en rugcrawl moeten ze doen.
En als laatste onder water door een gat heen zwemmen.




Ze hebben het allemaal gehaald.
Hier is de diploma uitreiking en als beloning een ijsje toe.
Op naar het B-diploma en daarna C.
Knap hoor!

Geen opmerkingen: