dinsdag 26 juli 2016

Kookworkshop

Gisteren was ik uitgenodigd om met de staf van school mee te doen met een kookworkshop. Tegelijkertijd wilden ze van een collega en mij afscheid nemen. Het was een superleuk evenement. We werden bijgestaan door een chefkok.
Ik werd ingedeeld bij het vleesgerecht.

Als voorgerecht kregen we een aardappel/kerry salada met daarop garnalen en gegarneerd met pesto.

















Daarna kwam een tussengerecht.
Zeebaars op een bedje van risotto met bospaddestoelen en een saus van???

















Daarna was het vleesgerecht aan de beurt.
Dat bestond uit bataat, gegaard in kippenbouillon, peultjes, gecaramelliseerde prei, groene asperges, met daarop een mals stuk rundsvlees ( ik ben de naam vergeten), afgemaakt met een saus op basis van fond met steranijs en tijm.
Toen alle ingrediƫnten klaar waren volgde het 'platen', op de borden leggen.





















Uiteindelijk was dit het resultaat.





















Als nagerecht was er vanille-ijs met een touch van citroen, aardbeien gedoopt in likeur met daarop bavarois en een kleuraccent van advocaat.

















Het was zalig allemaal.
De recepten krijgen we gemaild.

Daarna werden Theo en ik toegezongen, karaoke stijl.

Dat is nog eens afscheid nemen.
En dat na maar een half jaartje daar gewerkt te hebben!

Een mooi cadeau was dit!