zaterdag 10 december 2016

Kerstversiering

Zodra Sint weer terug is naar Spanje breekt hier de Kerstkoorts aan.
Voorbereidingen voor het Kerstdiner door de kok worden getroffen.
Hapjes uitgezocht, gekookt of gebakken, en na voorproeven wordt het gerecht in de diepvries bewaard.

Zo heb ik al lekkere dingen mogen proeven.

Ook de kerstversierselen moeten van zolder gehaald worden en in elkaar geknutseld worden.
We hebben al jaren een kunstkerstboom.
Nou lijkt dat makkelijk, maar, de takken moeten allemaal uitgevouwen worden.
daar alleen al ben je wel een uurtje mee bezig.
Dan moeten de lampjes er in.
En natuurlijk doet dan een van de snoeren het niet.
Daarop ben ik voorbereid. Na de kersttijd koop ik er altijd een in de uitverkoop. Dan zijn ze niet zo duur meer.
Maar helaas heeft dit jaar ook de verlengsnoer met stopcontactenblok de geest gegeven.
Manlief zorgt voor een nieuwe.
En nu staat de boom kaal te wezen.



De volgende dag hang ik de dingen er in. Zoals andere jaren in het rood en goud.


Zie he de trein aan de voet van de kerstboom? Die is nieuw dit jaar.
Ook in de rest van get huis wordt vanalles neergezet en opgehangen.
Theelichthouders, een rendierkop, een kerstman enzovoort.
















En mijn creatie voor dit jaar: een krans om de lamp in de achterkamer.






Geen opmerkingen: