dinsdag 30 oktober 2012

Wasmachine


De knop van de wasmachine is kapot.
Dus wat die je dan?
Je besteld een nieuwe knop en denkt daarmee het probleem te hebben opgelost.
Helaas, de knop klikt niet vast.
Vanmiddag heb ik een wasmachinemonteur gebeld om een afspraak te maken om het apparaat te komen herstellen.
Daarvoor had hij gegevens nodig van dat apparaat.
Nadat ik deze doorgegeven heb krijg ik te horen dat het een zeer dure reparatie gaat worden.
Het advies is om een nieuwe machine te kopen omdat deze al bijna 20 jaar oud is!
In die 20 jaar heeft hij ons nooit in de steek gelaten, altijd goed dienst gedaan.




Op internet kun je alles vinden over wasmachines. Hoeveel kilo inhoud ze kunnen bevatten, hoeveel toeren de centrifuge heeft, hoeveel programma's, tijdsinstelling, enzovoort.
Nu ben ik niet zo goed met machines instellen. Ik heb al moeite om de klok van de oven van zomertijd naar wintertijd om te zetten.
En op al die wasmachines zitten zo veel mogelijkheden dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Zijn er dan geen machines meer met normale draaiknoppen?
Komend weekend maar eens op wasmachinejacht gaan.
Een week zonder wasmachine gaat wel, 2 kan ook nog wel, maar na 3 weken wordt de stapel wasgoed toch wel wat groot!

1 opmerking:

Dorien zei

Koop dan maar een simpele :-)