woensdag 23 januari 2013

Schoenen


Schoenen zijn er in allerlei soorten en maten en kleuren.
Ik heb heel veel paren.
Bij elke outfit moet toch een bijpassend paar schoenen?



In de winter lekker warme laarzen, in de zomer sandalen of slippers.


Onder een jurk iets met hakken.



Voor het wandelen makkelijke lage stappers.



Bij het sporten schoenen met de juiste vering om je knieƫn te sparen.



Ook de kleuren moeten afgestemd worden.


Bij een bruine outfit passen geen zwarte schoenen en vice versa.



Je zou haast aan een verzameling kunnen denken, zoveel verschillende paren heb ik nodig.
Waarschijnlijk ben ik niet de enige die er zo over denkt.
Tenslotte had opa aan vaders kant een schoenmakerij.



Deze is overgenomen door een oom.
Een andere oom heeft ook schoenwinkels gehad.
Opa aan moeders kant is op een gegeven moment ook overgestapt van zadelmaker naar schoenmaker.
En ook daar had een oom een schoenwinkel.

Tijdens het winkelen moet ik altijd even bij de schoenenwinkels binnen kijken.
Staat er nog iets leuks bij?
Heb ik die kleur al?

Hoe anders is het nu met ma.
Door knobbels op de voeten moet ze orthopedische schoenen gaan dragen.



Daarvoor moeten de voeten heel precies opgemeten worden.
Dan worden er voorbeelden gemaakt van doorzichtig materiaal om de pasvorm goed te kunnen bekijken en eventueel nog aanpassingen aan te geven.
Na materiaal en kleurkeuze duurt het 8 weken om ze te maken.
En dan maar hopen dat het makkelijk zit. En je zonder pijn kunt lopen.

Ze zijn eindelijk klaar!
Ik kreeg een berichtje van de orthopedisch schoenmaker dat ze opgehaald kunnen worden, de 30ste van deze maand.
Dus ma, lukt het om er met de taxi naar toe te gaan?
Anders neem ik een halve dag vrij en speel ik taxi.
Ik ben benieuwd hoe ze er uit zien.

Geen opmerkingen: