vrijdag 15 maart 2013

Ongelukken

Gisteren ochtend ben ik naar Heesch gereden.
Ma had een afspraak bij de orthopedisch schoenmaker.
De afspraak was at ik er om half tien zou zijn.
Dan is er nog tijd genoeg om wat bij te kletsen, probleempjes op te lossen en op tijd, elf uur, bij e afspraak in Oss te zijn.

Helaas, het winterweer had weer toegeslagen.
Eerst de autoruiten schoon maken. Het had flink gevroren.
En dan na 2 kilometer snelweg staat alles muurvast.

Het volgende artikel stond vanmorgen in de krant.

"Spiegelglad
Ook op de snelweg A50 tussen Oss en Eindhoven was het raak. Op verschillende plaatsen vonden aanrijdingen plaats. De weg was volgens automobilisten spiegelglad. Op het hoogtepunt stond tussen Nistelrode en Veghel een file van 16 kilometer. Veel weggebruikers hadden een vertraging van ongeveer één uur. Rond halftien kwam het verkeer weer op gang."

Dat betekende dus oponthoud.

Het werd ietwat later.
Maar nog op tijd voor de afspraak.
Dat was maar goed ook.
Er moest heel wat aangepast worden.
De volgende afspraak is op 11 april, 's-middags om twee uur.
Dat moet te alen zijn.

Het volgende ongeluk was vanmorgen.
Een vrachtwagen kwam er wat laat achter dat hij rechts uit moest voegen.
Een achterop komende auto kon niet meer op tijd afremmen.
Gevolg: een lange file op de uitvoegstrook die ik ook moet nemen om op het werk te komen.
Nu dus wel te laat.

Vanmiddag rijd ik naar huis.
Omdat het nog vrij vroeg is wil ik even langs een winkel, dus rijd ik door de stad in plaats van over de snelweg.
Ongeveer vijfhonderd meter voordat ik af moet slaan om bij de winkel te komen is alles afgezet.
Dat betekend omrijden. En met mij nog vele anderen.

Na thuiskomst lees ik het nieuws hierover.

"De 18-jarige Memphis van Veen uit Eindhoven is vrijdagmiddag overleden nadat ze geschept werd door een onopvallende politieauto.
Een arrestatieteam van de politie was met spoed onderweg vanwege een noodoproep over een verwarde man met een pistool. Daarbij reed de politie in een onopvallende auto over de busbaan toen het meisje op de brommer onverwacht overstak. De politiewagen reed met zwaailichten en sirenes aan."




Dat is veel erger dan te laat komen of om te moeten rijden.

1 opmerking:

Mormorsweb.blogspot.com zei

Oh wat erg voor de familie van het meisje en voor de politieman/vrouw die gereden heeft.
Maar goed dat je nog op tijd kwam voor de schoenmaker, nu er zoveel veranderd moest worden.
Maar ze kunnen de schoenen dus aanpassen?! Ons moe had geklaagd over slapende voeten.....