maandag 6 januari 2014

Nieuw jaar, nieuw begin

Na een vakantie van 2 weken weer beginnen valt nooit mee.
Gelukkig is het lekker weer, 11 graden.
In een nieuw jaar wenst ieder je het beste.
Met handen schudden, omhelzingen en kussen.
Daar houd ik niet zo van, dus probeer ik me meestal te drukken.
Maar ze weten me altijd te vinden.
Acha, dat hoort er bij.
Zo ook de verhalen van de collega's.

Een is er getrouwd in India en heeft haar, 20 jaar jongere, echtgenoot mee naar Nederland gebracht. Dat mag omdat ze zelf Brits onderdaan is met een verblijfsvergunning in Nederland.
Haar man mag hier blijven op een toeristenvisum.
Een ander heeft een zoontje gekregen, Guus.
Dat is een mooi begin van een leven in een nieuw jaar.

En mijn man ...
Die moest een tijd geleden bij zijn bedrijf intern solliciteren naar een baan omdat ze weer eens op een andere manier gaan werken. Tot zijn grote verbazing werd hij aangenomen.
Hij is dus ook met iets nieuws begonnen dit jaar.
Dat valt tegen, weer hele dagen op kantoor.

Dan de kleindochter.
Die is begonnen op school in groep 1.
De tijd van spelen is voorbij.
Gelukkig voor haar, ze is aan een nieuwe uitdaging toe.
Morgen komt ze verslag uitbrengen.

Op haar verjaardag heeft ze een verkleedkist gekregen.
Daar wordt gretig gebruik van gemaakt.




Luc als clown.


Jip als Roodkapje.

Geen opmerkingen: