vrijdag 31 januari 2014

Tuin

Al heel lang denk ik er over om de tuin wat te veranderen.
Om de grond te vernieuwen en het geheel wat aan te passen zodat het wat makkelijker is om het bij te houden.
In de tuinprogramma's op tv kunnen ze dat allemaal binnen een week.
Hier zal het wat langer duren.
Eerst een ontwerp maken.
Dat is al moeilijk!
Ideeën opdoen is al moeilijk.
Dochter heeft me wel een goede tip gegeven.
Plaatjes zoeken en daar de dingen uithalen die in de tuin moeten komen.
Dus daar ben ik nu mee begonnen.

Ik wil graag verhoogde borders zodat ik niet meer te veel moet bukken om het onkruid te wieden.
En dan liefst met gemetselde muurtjes.



Zoiets als wat hier in het midden staat.

Dan iets met water, zie foto.


Het hoeft niet groot of diep te zijn.
Of een ornament met water.
En wat kunstgras.



En dan veel planten er in zodat de bodem helemaal bedekt is.




Wat ik nu nog nodig heb is een zak met geld en iemand met een sterke rug en veel tijd om het uit te voeren.
En mooi droog weer!

Och ja, een mens moet kunnen dromen en altijd wat te wensen hebben.

Geen opmerkingen: