vrijdag 27 januari 2012

Herstellen

Er is nogal wat anders deze keer in vergelijking met de vorige operatie. Het begon al 's-morgens, het operatieschema liep uit. In plaats van om 11:00 uur begon mijn operatie om 12:15 uur. Deze keer een anesthesist die een heleboel uitleg gaf, vooraf en ook na de operatie. Ik hen ook een andere cocktail van narcosemiddelen toegediend gekregen. Het gevolg daarvan was dat ik om 13:00 uur al weer bij was op de uitslaapkamer. Een ander gevolg was dat ik pas naar huis mocht na gegeten, gedronken en geplast te hebben.
Een ander verschil was de verpleegkundige die me begeleid heeft. Zij was veel grondiger en gaf veel meer uitleg. Dat was prettig, vooral omdat wachten altijd allang duurt.
Deze keer heb ik meer keelpijn doordat ze er niet goed bij konden en mijn keel door kantelen en wiebelen in de goede positie moesten krijgen.
Deze keer ook veel meer spierpijn. Dat komt door de sterke spierverslapper. Dat moet over een paar dagen wegtrekken. In beweging blijven is daarvoor de beste remedie.
Dus ik ben vanmiddag maar aan de slag gegaan met het verstellen van een broek. Met behulp van pijnstillers is het me uiteindelijk gelukt! Waar ik normaal een half uurtje over zou doen, heeft me nu 2 uur gekost. Maar het is gelukt!

Geen opmerkingen: