donderdag 20 december 2012

De drukke dagen voor kerst

Men heeft her altijd over de donkere dagen voor kerst.
Het is zo druk deze dagen dat ik daar niet veel oog voor heb.
'S-morgens is het nog donker als ik in mijn auto stap, als ik 's-avonds naar huis ga is het ook weer donker.

En er tussen in?
Dan is er veel werk te doen. Jaarafsluiting op school. Voorbereiding voor het nieuwe jaar.
Een afwezige op de administratie, dus extra taken te doen.
Er zijn wat workshops afgesloten waarvoor certificaten gemaakt moeten worden.
Nieuwe workshops starten meteen in het nieuwe jaar.
De nieuwjaarsreceptie is dit jaar op een andere locatie.
Ook daar moeten uitnodigingen voor verzonden worden.
Ziek personeel moet een kerststukje krijgen.
Nieuw personeel moet nog in de systemen ingevoerd worden.

En ondertussen thuis.

Een dagje naar ma.
Ze wou naar de kringloopwinkel.



Daarna lunchen en wat shoppen,
Wat kerstdingetjes opgehangen en neergezet in haar appartement.



De verjaardag van Jip hebben we afgelopen zondag gevierd.
Haar mama heeft daarvoor een Mini Mouse taart gemaakt.

Heel veel bezoek heeft ze gehad, onder andere van haar kleine nichtje, met even zo veel cadeautjes.


Op onze trouwdag zijn we met kinderen en kleinkinderen uit eten geweest.



Dat was heel gezellig.

Dan moeten er ook vast boodschappen gedaan worden voor het kerstdiner.
De voorbereidingen die gedaan kunnen worden doen we.



Dan ook nog op de kleintjes passen omdat de kinders activiteiten op school en/ of
werk hebben. Het past precies met mijn vrije dag.

Dus van ieder vrij minuutje profiteer ik met een lekkere kop koffie en een boek op de bank.



Geen opmerkingen: