maandag 31 december 2012

De laatste dag van het jaar

Vandaag, 31 december, is een wat verloren dag.
Alle boodschappen zijn al gedaan.
Het huis is opgeruimd.
De correspondentie bijgewerkt.
De rekeningen zijn betaald.
En nu?
Manlief moet vandaag werken.
Ik ga ma bezoeken.
Eerst tanken en meteen de auto door de wasstraat rijden.
Het is rustig op de weg.
Bijna geen vrachtverkeer.




Bij ma koffie gedronken en bijgekletst.
Wie is ziek of aan de betere hand.
Binnenkort is er een jarige tante.
Wat te doen op oudejaarsavond, ze gaat waarschijnlijk bridgen.
Of een Ipad makkelijk is, een tante heeft er een gekregen van Sint.


Ze wil graag lijstjes voor de fotootjes van de kleinkinderen uit Denemarken.
Hoe gezellig het was op 1e Kerstdag,
Enzovoort.


De poetshulp komt vanmiddag dus ik vertrek weer op tijd.
Ik wil nog even winkelen in Oss.
Gelukkig kan ik makkelijk mijn auto parkeren.
Het centrum is opgesierd met een grote kunstijsbaan.
Met daar omheen skihutten, gemaakt van de terrassen van de eettentjes en cafeetjes er om heen.
Het doet heel gezellig aan.




Aangezien er overal opruiming is kan ik het net laten om een aantal winkels binnen te gaan.
Daar heb ik een t-shirt gekocht.
Dat was al afgeprijsd.
Maar bij de kassa gekomen hoor ik dat het nogmaals afgeprijsd is voor de helft.
Dat is dus een meevaller.




Dan weer richting huis.
Nog steeds is het rustig op de weg.
Wel veel wind.

En vanavond?
Vanavond zijn we samen gewoon thuis.
Lekker op de bank tv kijken.

Voor iedereen: een goed en gezond 2013.





Geen opmerkingen: