woensdag 29 mei 2013

Examenperikelen


Vandaag zou het laatste examen zijn.
Maar, zoals volop in het nieuws was, waren de opgaven door iemand op internet gezet.
Dit hoorde ik gisterenavond op de tv.
Hoe deze persoon er aan gekomen is wordt uitgezocht.
Het heeft heel veel overlast veroorzaakt.
Dus als eerste moeten de leerlingen vanmorgen op de hoogte gesteld worden.
Al de leerlingen van het vwo die dit examen Frans zouden maken krijgen het nu morgen.
Via digitale weg kreeg iedere vwo school beveiligde bestanden opgestuurd.
Dus morgen kunnen de leerlingen alsnog aan de slag.
Jammer voor hen die al een vliegreis hadden geboekt naar warmere oorden.
Ze moesten dit verzetten wat veel extra kosten met zich mee bracht.
Wat iemand toch bezielt om examens te stelen vraag ik me af.

Maar toen ik vanmorgen op school aankwam kreeg ik eerst een ander bericht.
Gisterenavond is een jonge docent die aan het joggen was aangereden.
Hij is met een trauma helikopter naar een ziekenhuis gevlogen.
Het ziet er zeer slecht voor hem uit.
Zijn hersenen zijn beschadigd en hij ligt in coma.
Dit is een hele klap.
Als eerste natuurlijk voor zijn ouders en zus.
Maar ook voor de school, de leerlingen en het personeel.