maandag 13 mei 2013

Vakantieblues

De eerste dag werken na een vakantie is altijd hectisch.
Vooral deze keer heb ik er moeite mee.

Gisteren was het moederdag.
Fijn dat de kinderen met aanhang die dag komen.
Dat is altijd heel gezellig.
En druk met de kleintjes, die steeds groter worden, er bij.
Jip heeft een nieuw jurkje aan, gemaakt door haar mama.




Ze hebben een tijd buiten gespeeld tot het ging regenen.
Daarna met z'n drieën op de bank met de i-pad. De jongste deed zijn middagdutje.





De grote hebben gekaart en gekletst.
Opa zorgt voor het eten, van de chinees.
We hebben echt een grotere tafel nodig!

Vanmorgen dus weer naar school = werk.
Iedereen wil haar verhaal kwijt.
De ene is 2 weken naar Kreta geweest.
Een ander heeft een operatie ondergaan.
Een derde is als begeleider mee geweest met een internationale robotica wedstrijd in Duitsland.
Een ander is bezig met een grote verbouwing van het nieuwe huis,
Ga zo maar door.
Leuk al die verhalen, maar het werk blijft liggen.

Vandaag zijn de eindexamens begonnen. Dat is altijd spannend de eerste dag.
Is alles compleet, hebben we overal aan gedacht?
Management & organisatie voor VWO en Nederlands voor HAVO.
De verwarming schakelt niet op dus is het koud in de examenzaal.
Gelukkig is dat met een telefoontje opgelost.
Verder loopt het goed.

Veel mailtjes in mijn inbox.
Dat is ook het enige waar ik naar heb kunnen kijken wat mijn computer betreft.

Gelukkig is deze werkdag ook weer voorbij.

Thuis nog de gekregen aardbeienplantjes in een hangpot gezet.





Kijk zus, hier bloeit alles volop!
Een foto gemaakt van het schilderij, op mijn verzoek door dochter gemaakt.




En dan bankhangen.
Even rust!

1 opmerking:

Mormorsweb.blogspot.com zei

Hier zijn de examens ook begonnen (deens).
Leuk jurkje! Kan ze iets met de andere kleertjes doen?
Hier bloeit intussen ook al veel; maar ik kom over een paar dagen kijken in NL.
En...een heel leuk schilderijtje.