woensdag 22 mei 2013

Fusie

Vanmiddag werd het personeel van school ingelicht dat men voornemens is te gaan fuseren met een andere Eindhovense school.
Ik werd daar gisteren over ingelicht omdat er nogal wat werk verzet moest worden op administratief gebied.
Nadat het vanmiddag bekend werd gemaakt moesten alle ouders en leerlingen worden ingelicht.
Er moest een persverklaring komen en een vermelding op de website.
Na de bekendmaking kwamen de vragen los.
Een hele waterval.
We krijgen een andere baas.
En gaan daarom onder een andere CAO vallen.
Is die beter of slechter.
Moet er personeel weg?
Er zal gewerkt worden met andere administratieve systemen op het gebied van personeelszaken, financiën en roosteren.
Allemaal processen waar ik verantwoordelijk voor ben.
En dan de personeelsleden van de andere school bij ons plaatsen.
Zal dat lukken?
Passen ze wat karakter en werkhouding betreft bij ons clubje?
Veel vragen waar nu nog geen antwoord op is.
We hebben een jaar de tijd, dan moeten de scholen samengaan.
Omdat ons gebouw te klein is voor alle leerlingen die dan op onze locatie komen, moet er verbouwd worden. En de school krijgt een andere naam. Welke? Geen idee.
Voor maandag heb ik een vergadering belegd met het ondersteunende personeel om op een aantal punten antwoord te geven en ze gerust te stellen.





Och ja, komt tijd komt raad.
Geen zorgen voor de dag van morgen.

En vandaag tussendoor ook nog wat privé telefoongesprekken gevoerd.
Met ma, dat ik morgenmiddag kom.
Met broertje, overleggen hoe we wat dingen kunnen regelen.
Met de tandarts van ma om de afspraak af te zeggen.
Met zus, hoe het vanmorgen is gegaan met de uitslag van het onderzoek.



Dan was er vandaag ook nog examen.
Aangezien de examensecretaris andere dingen moest regelen in verband met de fusie en mijn personeel de mededeling moest verwerken, kwam de afhandeling vandaag op mij neer.
Dat hield in dat ik pas laat naar huis kon.

Met andere woorden: het was vandaag weer druk, zoals gewoonlijk de laatste tijd.

Geen opmerkingen: