vrijdag 27 september 2013

Thuiswerk

Deze hele week is het druk geweest op het werk.
Het leek op maandag nog een rustige week te worden.
Maar dat idee heb ik snel moeten laten varen.
De ene klus na de andere werd bij mij gedropt.
Een aantal kon ik doorschuiven naar mijn medewerkers.
Veel moest ik zelf dien.
Zoals een vergadering bijwonen van schoolleiders.
De onze was verhindert.
Of ik maar in zijn plaats wilde gaan.
Allerlei personele zaken die nogal wat uitzoek werk betekenden.
En ... De personele begroting.
Dat leek nog het makkelijkste klusje.
Het programma installeren was een fluitje van een cent.
De mutaties invoeren was binnen het uur gedaan.
Maar toen kwam het.
Het gemaakte werk moest geëxporteerd worden.
En dat lukte dus niet.
Terugbladerend in de handleiding heb ik het probleem wel gevonden.
Maar de oplossing?




Het programma moet geïnstalleerd worden op een computer waarop Windows 7 staat met 32 bits. Het te gebruiken programma moet Excel 2010 zijn.
Nu zijn wij een moderne school.
Ook op computergebied.
Dus ... op de meeste computers staat Windows 8 met Excel 2013.
Dat werkt dus niet.
Woensdag kon ik terecht op een "oude" computer.
Na alles weer geïnstalleerd en verwerkt te hebben moest ik de laatste stap uitvoeren.
En dat ging niet!
Blijkt de computer 64 bits te zijn
Wat nu.




Eerst maar weer de zoveelste vergadering bijgewoond.
Daar heb ik na afloop het probleem aan de directie voorgelegd.
Nu heeft de systeembeheerder opdracht gekregen een laptop voor mij te regelen.
Daarop kan ik het nog een keer proberen!
Deze laptop blijft onder mijn beheer, ook voor andere zaken.
Het heeft een draadloze netwerkverbinding en is makkelijk mee te nemen naar een overleg.
Ik kan dan ter plaatse de nodige gegevens raadplegen.

Zie hier mijn aanwinst, rechts.
Ik heb mijn iPad (links) er naast gezet zodat je een ideeën krijgt van de afmeting.
Ben benieuwd of het werkt.
Ik ven nu wel de klos dit weekend.
Op de een of andere manier moet ik de klus maandag klaar hebben.





1 opmerking:

Mormorsweb.blogspot.com zei

Tja...toch eens kijken of er een computergenie in de buurt zit. Alleen is maar alleen. Poeha...werk ze!