zaterdag 30 november 2013

November: lange en dure maand

Volgens Wikipedia is november: slachtmaand, bloedmaand, nevelmaand.

Nevelmaand klopt wel.
Het is vaak mistig geweest deze maand.
Ook een lange maand.
Dat komt doordat in het laatste weekend van oktober de klok terug is gezet baar de wintertijd.
Het is iedere dag een beetje eerder donker.
Deze maand rijd ik in het donker naar mijn werk en ook weer in het donker terug naar huis.
Dan lijkt het of je hele lange dagen werkt!

Ook is november een dure maand. Hij lijkt altijd een paar dagen te lang ten opzichte van mijn salaris!

De tuin moet winterklaar gemaakt worden. Een paar dingen daarin worden vervangen zodat het niet zo kaal meer lijkt. Dat heb ik vanmiddag gedaan. Het was lekker droog weer.

Het Sinterklaasfeest komt er aan.
We gaan daarvoor met kinderen en kleinkinderen een dag naar de Efteling.
Dan moet je natuurlijk wel foto's kunnen maken.

En net nu wil mijn toestel niet meer opstarten!
Dan neem je toch foto's met je telefoon zou je denken.
Maar helaas, ook die geeft geen sjoege meer.

Gelukkig kon manlief het fototoestel weer aan de praat krijgen.
En in de telefoonwinkel kreeg de verkoper ook mijn telefoon weer in orde.

De weekboodschappen zijn ook weer gedaan.
In de winkels hier mogen de kinderen hun zelfgemaakte schoentje zetten.
Sint doet er dan wat in en de kinderen mogen op 5 december hun schoentje met inhoud op komen halen.
Leuk toch?





Geen opmerkingen: