vrijdag 26 april 2013

Alles tegelijk

Er zijn van die dagen dat er allerlei zaken tegelijkertijd gedaan moeten worden.
Toen ik vanmorgen op mijn werk kwam werd ik meteen aangesproken door een medewerkster in tranen.
Ik had mijn jas nog aan. Een van de directieleden had me zien aan konen rijden en kwam ook de administratie binnen gelopen.
Wat was er aan de hand?
Er was een brief uitgegaan naar alle leerlingen die toegelaten zijn volgend schooljaar.
Maar de brief was niet compleet.
Er had nog in moeten staan in welke afdeling ze geplaatst zijn.
Er hebben nota bene 4 mensen naar gekeken voordat deze brief verstuurd werd.
De schrijver, een coördinator die de correspondentie met en over deze leerlingen in haar pakket heeft, de pr-medewerkster en de rector.
Dus moesten er 364 brieven opnieuw gemaakt, gevouwen, in enveloppen gedaan en gefrankeerd worden.
Dat is nog niet zo erg als het personeel van de administratie voltallig is.
Maar, 2 hebben verlof, 1 is met een excursie mee naar Minsk in Rusland, en 1 moet met haar zoon aar het ziekenhuis.
Blijft over de roostermaker en ik.
Samen hebben we de klus geklaard.
Ik heb wel andere zaken door anderen laten doen.
Waaronder de directie.
En ze deden het zonder morren!
Vervolgens moest ik naar een vergadering, gelukkig een korte binnen school.
Dan gaat ook de roostermaker vakantie houden en run ik de zaken vanaf 1 uur alleen.
Gelukkig gaat de telefoon niet continue.
Ik kan nog een paar dingen tussendoor verwerken.
Personeelsdossiers bijwerken.
Een WIA aanvraag doen.
Contact leggen met een leverancier van promotiemateriaal.
Enzovoort.
Dan belt echtgenoot dat het hout voor het afdak is gebracht.
Dat moet achter op de plaats worden gelegd.
Dat lukt niet alleen en hij wil graag mijn hulp.
Dus sluit ik de school wat vroeger dan anders, er is toch bijna niemand meer en ga naar huis.
Thuisgekomen wordt het hout verplaatst.
Morgen komt schoonzoon helpen er een mooi bouwwerk van te maken.







"Wat is de Wet werk en inkomen naar arbeidsvermogen (WIA)?
De Wet werk en inkomen naar arbeidsvermogen (WIA) regelt een uitkering als u ziek wordt, en na 2 jaar nog zo ziek bent dat u (deels) niet meer kunt werken. In deze wet gaat het om wat u nog wel kunt. De WIA vervangt de WAO."




1 opmerking:

Mormorsweb.blogspot.com zei

Ach, ach, het is overal hetzelfde. Hier krijg je het ook bijna niet meer voor elkaar om een invalidepensioen te krijgen. Daarbij wordt je gekeurd via lange werkperiodes.

Werk ze maar, morgen. Ik hoop dat het weer meewerkt.