donderdag 11 april 2013

Dagje goed besteed

Vanmorgen ben ik naar Heesch gereden.
Op verzoek heb ik boenwas mee gebracht om de kast te behandelen.
Dat is goed gelukt.
De hulp kan het nog een keer herhalen.
De boenwas staat in het kastje in het verwarmingshok.
Ook heb ik een fotolijstje meegebracht om de foto's van een stel kleinkinderen in te doen.
Het lijstje heb ik meteen maar opgehangen.

Ma moet om 11:10 bij de huisarts zijn om haar bloeddruk te laten controleren en te vragen aar andere pijnstillers.
Ze heeft last van artritis en dit is pijnlijk bij het lopen.
Van Naproxen, een pijnstiller, krijgt ze maagpijn, dus dat neemt ze niet meer.
Ze kan dit vervangen door Paracetamol.
3 Maal per dag 2 tabletten van 500 mg is het maximale dat ze in mag nemen.




Meteen een afspraak gemaakt voor de volgende bloeddrukmeting.
Ze komen nu aan huis. Ik heb gezegd dat dat voortaan moet omdat ma slecht ter been is.
Er is niet telkens iemand beschikbaar om haar er naar toe te rijden.

Van daaruit zijn we naar Oss gereden, naar de meubelboulevard.
Ma heeft een nieuwe leeslamp bij haar bed nodig.
De huidige is niet stabiel genoeg meer en kapot.

Bij Leen Bakker hebben we er een gekocht.




Die ligt nu in de auto.
Dan naar het centrum van Oss om te lunchen.
Dat was lekker.
We hebben nog even wat tijd om een winkel in te lopen.
Niets gekocht.
Dan op naar de orthopedisch schoenmaker.
Daar laten ze ons een hele tijd wachten.
Daarom moet de parkeermeter bijgevuld worden.
De schoenen worden aangepast.
Vooral de linkerschoen.
Die zit niet lekker.
Ma heeft telkens het gevoel dat de voet slaapt.
Nu maar weer een tijdje proberen en anders moet er opnieuw een afspraak gemaakt worden.

Terug in het appartement ga ik de lamp in elkaar proberen te zetten.
Helaas, hij is kapot. En een onderdeel ontbreekt.
Dus ik weer terug naar Leen Bakker om hem om te ruilen.
Gelukkig is er nog een op voorraad.
Nog een keer de lamp in elkaar zetten.
Gelukkig is deze heel en compleet!





Kees mag de oude een keer opruimen.
Ik heb geen idee waar ik hem moet laten.
Dan naar huis.
Het is al aardig laat geworden en ik wil voor de drukte thuis zijn.
Dit lukt niet! Het is druk op de weg.

Thuisgekomen heb ik geen zin meer om te koken.
Het is weer een tijd geleden dat we uit eten zijn geweest.
Dus 1 + 1 = 2
We gaan even naar de Griek, oftewel restaurant Rhodos.

1 opmerking:

Mormorsweb.blogspot.com zei

Heerlijk dat je dit allemaal doet!