dinsdag 2 april 2013

Nieuw

Vandaag had ik een afspraak om een second opinion voor mijn stembanden in te winnen.
Deze arts was aangeraden door de logopediste.
Hij is, volgens haar, een autoriteit op dat gebied.

In 2002 is er een beluit genomen om de ziekenhuizen van Oss en Veghel samen te voegen.
Daarvoor moest er een heel nieuw ziekenhuis gebouwd worden in Uden.
Dat nieuwe ziekenhuis, Bernhoven, is afgelopen weekend in gebruik genomen.
Vandaag waren de eerste afspraken.

Daarvan was ik er een.
Je kon merken dat nog lang niet alles op rolletjes liep.
Hoewel alles duidelijk staat aangegeven merk je dat veel mensen de wegaanduiding niet snappen.

Het begon al bij de parkeerplaats.
De toegangsweg was nog niet af. De rijroute stond nog niet aangegeven waardoor de automobilisten opstoppingen veroorzaakten. Vandaag hoefde men nog niet te betalen om te parkeren.
Vervolgens is het een heel eind lopen naar de hoofdingang.
Heeft iemand een rolstoel nodig, dan ben je te beklagen.
Eerst moet de begeleider 200 meter lopen om een rolstoel te halen, dan terug naar de auto om degene die moeilijk ter been is op te halen. En bij het vertrek dit zelfde in omgekeerde volgorde.

De wandelroute van parkeerplaats naar ingang was nog onder constructie.
Binnengekomen loop je in een opstopping omdat mensen op het bord kijken welke route ze moeten nemen.
Op den duur went men hier wel aan. Het staat op meerdere plaatsen aangegeven, maar als je de eerste keer hier binnenkomt weet je dat natuurlijk nog niet.





Aangekomen bij de balie van de KNO (Keel, Neus en Oorartsen) wordt ik weer richting ingangsbalie gestuurd om een pasje te laten maken.
Daar hebben ze nog niet alle benodigde spullen, zoals printpapier, hoesjes om de pasjes in te doen, routekaartjes (?). Dat wordt me verteld door een mevrouw die zeer gestressed is. Het is haar eerste werkdag.

Weer terug bij de kno afdeling zit ik lekker in de zon.
Ik denk dat het hier in de zomer heel erg warm zal worden.
Er zijn geen kapstokken, dus iedereen zit met hun warme jassen op schoot.
Ook de afspraken lopen nogal achter. Na bijna een uur na de afgesproken tijd ben ik eindelijk aan de beurt.
Mijn keel moet verdoofd worden voor het onderzoek.
Maar de spray is op!
De arts gaat zelf op zoek naar een nieuwe voorraad.
De assistentes zijn ergens anders mee bezig.

De stembanden zien er goed en gezond uit.
Alleen sluiten ze niet goed op elkaar aan.
Dit moet door oefening goed komen.
Maar dat heb ik al een jaar gehad zonder verbetering.
Daarom moet er nog een afspraak gemaakt worden voor een ander onderzoek.

Deze afspraak moet in het kamertje naast dat van de arts gepland worden door een assistent.
Maar daar is een monteur bezig een of ander apparaat te installeren,
In een ander kamertje doet de computer het nog niet.
Besloten wordt dat ik een brief zal krijgen met de datum en tijd van deze afspraak.
De assistent heeft het genoteerd.
Ik wacht af.

Nadat de verdoving uitgewerkt is mag ik naar huis rijden.
Het ziekenhuis ligt op een goed bereikbare plaats, dicht bij de snelweg.
Ik ben daarom snel weer thuis. Het is te rijden binnen 30 minuten.

1 opmerking: