woensdag 19 juni 2013

Oplossingen

Vanmorgen was het al vroeg aanpakken. Eerst de kleinkinderen aankleden, boterhammen smeren en dan naar de opvang brengen.

jip is wat tegendraads. Wil geen shirt aan, het is warm genoeg, dan maar zonder.


Dan wil ze niet in de auto. Later er niet uit. Ook bij de opvang wil ze niet dat ik weg ga.


Jammer maar helaas.


Ik moet om 9 uur in het appartement van ma zijn om de schadeexpert op te vangen.


Die is geweest.


En meteen is het bouwbedrijf ook ggekomen.


Die laatsten zijn al aan de slag gegaan.



Het lek zit te diep om te kunnen dichten.


Wat ze nu gaan doen is een aftapping maken recht onder de cv-ketel. De leiding daarna wordt afgeknepen.


Vanuit de cv-ruimte gaan ze via de bergkast in de hal naar de wc.


Dan steken ze de hal over nasr de slaapkamer. Van daaruit gaan ze langs de muur naar de badkamer.


Er komt dus nogal wat hak en breekwerk aan te pas.


Het zeil in de hal ligt los, dat kan teruggeslagen worden.


Hetzelfde geldt voor de slaapkamer.


Wat ik nog moet doen morgenvroeg is de kleerkast uitruimen zodat die verplaatst kan worden.


Waar ik de kleren zolang moet laten moet ik nog bedenken.


Misschien neem ik een koffer mee om ze daar in te doen.


Vrijdag moet dan nog de vloeren aangesmeerd worden en het water er weer op.


Er zullen wel wat tegeltjes sneuvelen, maar Berghege heeft nog een voorraad van de bouw over.


Ze knappen alles netjes op is me beloofd.


Buurvrouw houdt een oogje in het zeil.


Daar mag wel een keer een bos bloemen naar toe!




Net heeft het ziekenhuis ook gebeld. Wat te doen met ma. Ze gaat vooruit dus moet ze over een paar dagen ergens anders naar toe. Maar waar? Naar huis en dan meer hulp? Dat kan vrijdag nog niet, maandag eventueel wel. Naar een zorgkamer? Wat wil ze zelf! Dat weet ze niet. Het hangt er ook vanaf of het herstel gied blijft gaan. Morgen bekijken we het nog een keer.


Ik kan wel zeggen dat ik er moe van ben. Ik zal blij zijn als broertje wat zorg over kan nemen vrijdag.

Geen opmerkingen: