dinsdag 13 december 2011

File

Omdat er nogal wat werk afgemaakt moet worden dacht ik vanmorgen eens om 8 uur te beginnen. Helaas, op 1 kilometer vanaf school kwam ik in een file terecht. Waar je normaal in 3 minuten deze weg aflegt, ook al is er veel verkeer, stond alles nu muurvast. Ik heb er ruim een uur over gedaan. Dus in plaats van een half uurtje vroeger beginnen werd het nu een uur later beginnen. Als je dan hoort wat de oorzaak is, een ongeluk met dodelijke afloop, neem je dat ongemak voor lief. Bovendien blijft het werk wel liggen.
Omdat ik vanmiddag een vergadering had op een school in Veldhoven, had ik onze dochter beloofd haar kinderen van de opvang op te halen. De vergadering was gelukkig ruim op tijd af, dus ik had alle tijd om een afstand waar je normaal 10 minuten over doet, af te leggen. Raar maar waar, ook nu kwam ik in een file terecht. Nu veroorzaakt door een vrachtwagen met lekke band op een wegversmalling, waar je geen mogelijkheid hebt om te keren.
Voor morgen voorspellen ze nu al files in de ochtendspits door de harde wind. Ik ben benieuwd.

1 opmerking:

Dorien zei

Dan ben ik blij dat ik hier in DK woon, met heel weinig files!